Innowacje realizowane w roku szkolnym 2021/2022:

Innowacja „Sprawne ręce’’  to dodatkowe zajęcia prowadzone w klasie II. Prace krawieckie mają znaczenie w kontekście kształcenia praktycznego.Doskonalą koordynację wzrokowo – ruchową, uczą precyzji manualnej, wyrabiają estetyką i precyzję, uczą cierpliwości i wytrwałości, koncentrują, wyciszają, a przede wszystkim znajdują zastosowanie w życiu. Dzieci bardzo lubią te zajęcia.

Cele pracy zajęć dodatkowych „Sprawne ręce’’

• rozwijanie u uczniów zainteresowań technicznych.

• kształtowanie uzdolnień manualnych

• rozwijanie wyobraźni twórczej

• wyrabianie poczucia odpowiedzialności za powierzone materiały

• kształtowanie postawy bezpiecznego posługiwania się narzędziami typu:

nożyczki, szpilki, igły, szydełko itp.

• zdobywanie nowych umiejętności - szycia ręcznego i szydełkowania

• wykorzystywanie nabytych umiejętności w codziennym życiu.

Innowacja  ,,Maluję i się edukuję’’ to zajęcia, które rozwijają twórcze myślenie oraz wyobraźnię, kształtują pamięć
wzrokową, koncentrację uwagi, zręczność manualną oraz rozwijają indywidualne zainteresowania. Polegają na zaktywizowaniu ucznia do twórczych postaw poprzez działalność plastyczną. Lepsza koncentracja i zdolność reakcji sprzyjać będzie podniesieniu samooceny dziecka i wzroście pewności siebie oraz zadowoleniu z własnego działania. Wszystkie realizowane działania podjęte podczas innowacji mają na celu nie tylko rozwój umiejętności, ale także wyzwolenie pozytywnych emocji, redukcję stresu i zaangażowanie uczniów.

Innowacja „Zaczytane Stokłoski na historycznym szlaku” – to innowacja z zakresu edukacji historyczno – czytelniczej. Przeznaczona jest dla uczniów klas IV - VIII Szkoły Podstawowej nr 83 w Gdańsku. Podstawowym założeniem jest popularyzowanie historii naszego kraju, zaktywizowanie do twórczego wysiłku i kreatywności w podejściu do poznawania wydarzeń historycznych i powiązanych z nimi tekstów literackich. Celem innowacji jest wdrożenie uczniów do wnikliwego poznawania historii Polski, kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, zachęcenie do poszukiwania tekstów nawiązujących do wydarzeń i postaci historycznych naszego kraju, rozwijanie umiejętności analizy, krytycznego myślenia oraz docenienie piękna i wartości płynących z obcowania z historią i literaturą.